2017. február 12., vasárnap

Hosszú hétvége - Szarvas, Cserkeszőlő

2016. május 14-16.

A cserkeszőlői gyógyvízről és strandról már többször is jókat hallottunk, ezért esett a választás erre a településre, ahol a pünkösdi hosszú hétvégét töltöttük.
A szállás keresés közben meglepődve tapasztaltam, hogy hatalmas a kínálat, de az árak valahogy kicsit magasabbak, mint amire számítottam, viszont a wifi valahogy nem természetes. Végül a fürdő közvetlen közelében sikerült egy másfél szobás apartmant kibérelni. Picit drágább volt, de modern, jól  berendezett, terasszal, parkolóval, és ráadásul volt benne wifi is. (ami később kiderült, hogy szinte semmit sem ér, mert a szomszédos apartmanban volt a router, és annak a jelszavát kaptuk meg, este használhatatlan volt.) Az is érdekes volt, hogy a legtöbb apartmanban nem volt lehetőség kerti sütés-főzésre, esetleg ha családi házban bérelt valaki szállást.

1. nap

Szarvas

Szombaton reggel kényelmesen indultunk, Debrecen felé. Itt útba ejtettük a Fórum plázát, kicsit szétnéztünk, ettünk, majd folytattuk útunkat.

Első napot Szarvason töltöttük, megnéztük az Arborétumot, és azon belül a Mini Magyarország parkot.

A Mini Magyarország parkban rengeteg magyar és határon túli nevezetesség makettja található, érdekes volt kitalálni, hogy melyiknek mi a neve, és emellett némelyiken mozgó érdekességek is találhatók, valamint gombnyomásra történik valami, pl. megszólal a zene, vagy hasonlók.
Gyereknek és fenőttnek is érdekes program. (ismerd meg hazádat)

Délután autóztunk tovább Cserkeszőlőre, ahol elfoglaltuk a szállásunkat.
Este sétáltunk egy kicsit a környéken, hogy mégis képben legyünk, mi merre van. Hogy őszinte legyek, sok minden nincs itt, egyedül a fürdő környéke az, ahol némileg zajlik az élet, egyébként meg egy rendezett kis városka vagyis inkább nagyközség.

2. nap

Cserkeszőlő

Ez a nap egyértelműen a fürdőé.
Még tegnap, a séta során útba ejtettük, és a bejáratnál érdeklődtünk a szauna szeánszokról. Nagyon kedvesen tájékoztattak az ott dolgozók, így hát még tegnap feliratkoztunk a nekünk tetsző programokra.
Megvettük a belépőjegyet, és körbejártuk a fürdőt.
Sajnos, rossz idő volt aznap, nem akaródzott kimenni, pedig a strand is szépnek tűnt, de most mindenki maradt a fedett részben. Ez nem túl nagy, viszont nagyon hangulatos, tiszta és rendezett, emellett van külső gyógyvizes medencéje is, valamint csúszda és welness sarok.
Külső gyógyvizes medence
A szauna szeánsz nem okozott csalódást, nagyon jól fel volt építve, kiváló szaunamester tartotta. Külön köszönet érte, hogy a sörös felöntés után a megmaradt sört felajánlotta a vendégeknek, és ha csak egy korty is jutott fejenként, nekem személy szerint nagyon jólesett. :-)

Szauna sziget
A gyógyvíze is nagyon jó, elég sokat áztunk benne, éppen csípő ízületi fájdalommal kűzdöttem, és érezhetően jobb lett utána.

Egyik belső medence

Az étkezés is megoldható helyben, van választék, és az árak sincsenek elszállva.
A fürdő bejáratánál árult házi rétest külön kiemelném, mert nagyon finom volt, többféle ízben árulták, és muszáj volt mindet végig kóstolni :-)

3. nap

Szarvas

Kényelmesen felkeltünk, összepakoltunk, elsétáltunk a közeli piacra, vásároltunk otthonra, és elhagytuk a szállást. Visszafelé ismét útba ejtettük Szarvas városát, letettük az autót, és sétáltunk egyet a városban, és a Szarvasi-Holt-Körös partján.

Egy önkiszolgáló étteremben megebédeltünk (remekül főznek, és olcsó), majd hazafelé vettük az irányt.

Képek forrása: Internet

Kiegészítés: Ha most tervezném ezt az utat, utolsó napra beiktatnám Szolnokon a Repülőmúzeumot, és onnan mennénk hazafelé.