2008. augusztus 6., szerda

Balaton

Sokat fotóztam, most inkább képekben próbálom elmesélni az élményeimet.
Egy átlagos balatoni kép, egyszerűen imádom az egészet :-)) A Balatont, a környékét, meg mindent, ami ezzel jár.
Itt még eléggé borongós volt az idő, a képek Révfülöpön készültek. Itt van egy helytörténeti kiállítás, ami nagyon érdekes, a régi Révfülöpről szól. (hétfőn zárva) mellette egy kis galéria, hol szobrok, hol festmények vannak kiállítva. Ezeken kívűl megnéztük itt a templomromot, és felmentünk a Fülöp hegyi kilátóba is. Van a parton egy szép sétány, szeretem az olyan helyeket, ahol sétálni lehet a víz mellett.
Kilátás a Szigligeti várból, a háttérben a Szent-György hegy. Ez nagyon tetszett nekem ez a vár, pedig még tart a felújítása, mondhatjuk, hogy rom, de elég nagy, idő kell hozzá, míg bejárjuk, és így romként is visszaadja azt, hogy milyen lehetett ez a vár a fénykorában. Találhatók benne ismertetők, olyan kiállítás féle. Az út a várba (már ha a falu felől megyünk) átvezet egy kézműves udvaron, ahol egy kis galéria is található, és finom fagyit is kaphatunk itt. Szigligeten, ha a várból a tó felé sétálunk (kb. 2 km) útba esik egy Avar templomrom. Sajnos, erről nincs kép, mert lemerült a gépem, és (mint rutinos utazó és fotós, ugyebár) nem volt nálam pót akksi. :-(( Cserébe egy jó lángost ettünk a strandnál.
 A strand, ami nélkül nincs is igazi Balatoni nyaralás. Gyermekem karúszó nélkül nem ment a vízbe, pedig majdnem tud úszni, na jó, mondjuk hogy fentmarad a vízen :-)) Egyedül pedig eszébe sem jutott, hogy bemenjen. Egyébként ezen a strandon történt az a szerencsés kimenetelű eset, ami a tv-ben is volt, hogy a 2 éves gyereket a vízimentő lány húzta ki a vízből. Sajnos, a hét vége felé már eléggé koszos volt a víz, látszott, hogy Szúnyogirtás volt, mert a víz felületén milliónyi döglött lárva úszkált (lebegett). Én szeretem a balaton vizét, úgy iszaposan is, de ez a lárvainvázió már egy kicsit utálatos volt. Utolsó nap már nem is úsztam be, csak labdáztunk a szélén. Sajnos :-(
Ez a kép Szentbékkállán készült, ahol éppen a Káli Vígasságok c. rendezvénysorozat zajlott. Ez egy nagyon hangulatos kis falu a Káli medencében, szép, régi, balaton-felvidéki házakkal. Volt itt műsor a színpadon, pajtamúzeum, fotókiállítás, nem is egy, és persze sütés-főzés, ahogy azt kell. A falu mellett található egy kőtenger, hatalmas, és érdekes formájú sziklákkal, van egy, az Ingó-kő, ami megmozdul egy ember súlya alatt. Van itt is templomrom, (mit csináljak, imádom a romokat, és ezen a környéken rengeteg van belőlük), és egy kilátó is.
Végezetül egy Badacsonyi kép, a kikötőben néztük a hajókat. Badacsonyban éppen rendezvény volt, egyébként is szeretek ott sétálni, mert szép a kikötője, és mindig van mit nézni, van bazár, meg vidámpark. Amikor ott voltunk, akkor éppen kézműves vásár is volt, úgyhogy nem lehetett unatkozni. Este volt még műsor is egy színpadon, de mi azt már nem vártuk meg. Itt Badacsonyban fel lehet sétálni a hegyre, megnézni a Szegedi Róza házat, no meg a kilátást, lehet bort kóstolni, (ami most valahogy nem ízlett úgy, mint néhány éve) és rétest enni(ami viszont ugyanolyan finom volt). Jó kis séta, de megéri.
Mindent összevetve igazán jó kis nyaralás volt, habár ezt a beszámolót reggelig lehetne írni, mert annyi jó kis kirándulóhely található arrafelé.