2014. december 17., szerda

Rodosz -8

8. nap

2014. aug. 21. csütörtök

Még maradt egy fél napunk, ugyanis 13 órára jött a transzfer, és 15.20-kor indult a repülőnk. Ez a délelőtt bőven elég volt arra, hogy kényelmesen megreggelizzünk, összepakoljunk, és elsétáljunk a supermarketbe megvásárolni az otthonra szánt dolgokat. Pl. Metaxa, ouzó. Vagy akár belefét volna egy délelőtti strandolás is. A házirend szerint szobát 12-kor kellett elhagyni, de nem vették ezt itt annyira szigorúan. De ha valaki hamarabb leadta a kulcsot, akkor a csomagját lerakhatta a földszinti irodában.
Kb. fél 1-kor a bár teraszán helyet foglaltunk, és vártuk a buszt. Pontosan érkezett. Ugyanúgy, mint idefele, végigjárta a szállásokat, és összeszedte az utasokat. (Annyi különbséggel, hogy most teljesen képben voltam, hogy merre járunk, nem olyan tudatlanságban, mint érkezéskor)
A repülőtéren rögtön lehetett sorba állni a becsekkoláshoz. Az idegenvezetőnk mindvégig ott volt, mindenkitől külön elbúcsúzott, és megvárta, míg az utolsó utas is elindult a biztonsági ellenőrzés felé. (érdekes, de ez itt valahogy gyorsabban ment, mint Budapesten, nem is volt olyan sor, és a kapu sem sípolt be nálam, mint szokott...) A tranzitban még nézelődtünk egy kicsit az üzletben később az üvegfalon át reptér felé, majd meg lehetett kezdeni a beszállást. Egy kisbusz vitt a repülőhöz, erre kint várni kellett, néhány percet.

A felszállás simán ment, bár kiguruláskor kicsit nyikorgott a repülő, ami nem volt épp bizalomgerjesztő. Ehhez jött útközben egy kis turbulencia, ami kissé ijesztő volt, főleg úgy, hogy a szárny mögött ültünk, és szépen látni is lehetett, ahogy rázkódik a gép, nem csak érezni. Én most először repültem úgy, hogy útközben mindenkinek le kellett ülni, és az öveket becsatolni. Persze, ez nem tartott sokáig. Útközben kaptunk szóbeli tájékoztatást is, hogy merre járunk, és mikor kezdünk süllyedni. Hamar megérkeztünk, és a pilóta olyan szépen  simán letette a gépet, hogy alig lehetett észrevenni.

Képek a hazafelé útról:
beszállás
Rodoszi reptér - gurulunk a felszállópályára
egy kis görög sziget
repülő belseje, teltház
Odafent verőfényes napsütés... vakított is, rendesen
Valahol Szerbia felett, kicsit rossz volt az időjárás
közeledünk
Már majdnem földet érünk
Itthon, a Ferihegyi repülőtéren
Budapesten már remek idő fogadott
Délután fél 6-kor pedig már a szalagnál álltunk és vártuk a poggyászunkat.