2014. december 4., csütörtök

Rodosz -5

5. nap

2014. aug. 18. hétfő

Ismét strandnap, ezúttal a tengerparton töltöttük az időt. Késői ebédre ismét beültünk az Orion étterembe, ezúttal souvlaki + görögsaláta volt a menü. Ismét nem csalódtunk, finom volt.
Kaja után visszamentünk a tengerpartra. Tetszett ez a délutáni fürdőzés, egyrészt már nem égetett úgy a nap, nem kellett kenegetni magunkat, másrészt meg az emberek nagy része ekkor már szállíngózott hazafelé, és alig voltak már a parton, de főleg a vízben. A víz hőmérséklete pedig kellemesen lanygos volt, alig akarózott kijönni. Majdnem sötétedésig maradtunk. A strandon mindig összefutottunk az itt megismert magyarokkal, és rengeteget beszélgettünk, tapasztalatot cseréltünk.

Alkonyatkor már alig fürdött valaki
Este elsétáltunk a központba, megnéztük a híres, nyüzsgő Falirakit. Itt tényleg zajlik az élet, rengeteg az üzlet mind elé kipakolva, hangos a zene, és nem utolsósorban rengeteg ember az utcán. Nem csodálom, hogy aki ezen a környéken foglal szállást, nem tud pihenni éjszaka. Mi azért jól jártunk a mi szállásunkkal, mert  inkább sétálunk egy kicsit, ha nyüzsgésre vágyunk, de éjszaka azért lehet aludni.

Éjszakai hőmérséklet (itt kicsit lehűlt a levegő, volt ez korábban 30 fok is)
egy kis ízelítő a hűtőmágnes kínálatból
Egyik helyen, a főutcán megkóstoltuk a gyrost pitában, (2,50 Eu) de nem nagyon ízlett. A kiszolgálás is kissé akadozott. Később láttuk, hogy van a sarkon egy valódi nagyüzem gyrosos, na, ott volt választék, fogyott az áru, és nem utolsósorban jól is nézett ki.  Ott kellett volna enni inkább, de hát majd legközelebb.

sül a gyroshús (birka, csirke, sertés)